Sahabat~~

Sabtu, 24 Mac 2012

Cantik

Assalamualaikum WBT..

Sudah lama saya dan sahabat saya tidak mencoret atau berkongsi info di sini... Busy bukanlah alasan tapi pelbagai halangan yang sering berlaku, apabila ingin mencoretkan sesuatu. Semoga hari ini dipermudahkan oleh Allah SWT untuk saya berkongsi sesuatu dengan sahabat semua... Sudah lama ingin saya kongsikan, namun bila berada didepan laptop terus idea menghilang entah kemana... ^___^

"Cantik"
semua orang sukakan kecantikkan, tapi kecantikkan itu terlalu subjektif.

Ada orang kata bunga kertas itu cantik.

Ada orang kata bunga ros yang cantik.

Ada orang kata cantik itu letaknya pada rupa paras.

Ada orang kata cantik itu pada akhlaknya.

Ada orang kata cantik itu pada hatinya.

Apa pula kita kata ye???

"Aku nie tak cantik ke? Dalam ramai-ramai lelaki kat sini semuanya tak terpikat kat aku?"

"Kau tengok tue, perempuan tue lebih besar daripada aku tapi dapat pakwe hensem gila. Aku ini lebih cantik daripada dia tapi tak de orang nak."

Astagfirullah Al-azim.

Wahai puteriku, janganlah kamu sedih dan resah kerana belum mempunyai pasangan. Jodoh, ajal dan maut serta rezeki mu telah ditentukan oleh Allah SWT. Berdoa dan tawakallah kepada-Nya. Sekiranya sekarang kamu mempunyai pasangan belum tentu "si dia" menjadi suamimu merangkap IMAMMU kelak. Inginkah kamu hidup dalam kemaksiatan kerana cinta seorang lelaki yang tidak halal bagimu?

Wahai puteriku, memang cinta itu fitrah. Semua orang ingin dapatkannya. Ingin di cintai dan mencintai. Tapi cinta juga boleh jadi fitnah, kamu merindui orang yang tidak halal bagi dirimu.

Wahai puteriku,

"Sesungguhnya manusia diciptakan sebaik-baik kejadian."

Wahai puteriku, carilah cinta sejati yang kekal abadi. Dapatkanlah cinta-Nya, cinta yang terlalu agung tiada yang terlalu mencintai kita melainkan DIA.

Sekiranya sudi lawatilah link ini:

Alhamdulillah, akhirnya dapat jua ku coretkan apa yang terpendam selama ini. Walaupun tak seberapa. semoga ia memberi manfaat....InsyaAllah... ^__^





Tiada ulasan: